Vergelijk hier alle kookworkshops in Nederland

Wel of geen Google ads

Tegenwoordig maakt iedereen wel gebruik van de zoekmachine Google, je kan er bijna alles op vinden en je komt zelfs allerlei advertenties tegen. Advertenties die je net kunnen overhalen om toch een headset te kopen of om te gaan voor een leuke kast waar je al een tijdje aan denkt, het is namelijk in de aanbieding en die kans wil je toch niet mislopen. Advertenties op de meest gebruikte zoekmachine is ideaal om potentiële klanten te bereiken en daarom maken veel bedrijven ook gebruik van Google Ads, de online-advertentieprogramma van Google dat ook redelijk recent Google’s grootste inkomstenbron was (en misschien nog steeds is). In dit artikel leggen we de voordelen en nadelen van Google Ads uit.

Voordelen

De reden waarom Google Ads zo geliefd is, is omdat je het niet per se zelf hoeft te doen. Je kan Google Ads uitbesteden aan externe bedrijven om zo zelf tijd en kosten te besparen, het scheelt namelijk wat onderzoek om de juiste campagne uit te kunnen voeren. Google heeft verder een enorm bereik en je zal dus ongetwijfeld potentiële klanten naar je website kunnen trekken. Wat ook zo fijn is aan Google Ads is dat je zelf controle hebt over de kosten, je betaalt voor wat er gebruikt wordt en zo zit je dus niet vast aan specifieke kosten alleen voor een deel van Google’s service. Daarnaast is Google Ads uitbesteden aan te raden als je niet over de juiste kennis en ervaring beschikt. Specialisten die zich ontfermen over jouw Google Ads account zorgen ervoor dat het hoogst mogelijke rendement wordt gerealiseerd.

Nadelen

We hadden het net over Google Ads uitbesteden wat een nadeel kan zijn omdat je dan afhankelijk bent van een ander, je moet dus in hun onderzoek en expertise vertrouwen mocht je daar gebruik van willen maken. Verder is Google Ads meestal tijdelijk en belooft het dus meer op korte termijn dan op lange termijn, voor lange termijn marketing moet je extra kennis verwerven en onderzoek doen om de juiste acties te kunnen ondernemen. Als je ook geen controle hebt over je kosten kunnen de kosten voordat je het weet zelfs te veel worden, je moet dus goed kijken naar wat voor campagnes je wilt gebruiken en wanneer je ermee wilt stoppen voordat je grenzen (dus enige resources) overschrijdt. Wil je deze nadelen voorkomen? Kies voor Google Ads uitbesteden, dan weet je zeker dat jouw Google Ads account in goede handen is!

Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.